KAKO REKLAMIRAŠ NEŠTO ŠTO NE POSTOJI?

Kao dugogodišnji komunikacioni partner USAID-a Srbija, dobili smo jedan inovativan zadatak. U Srbiju je trebalo uvesti novi poslovni model – superklaster.

Ovaj globalno potvrđeni model podrazumeva saradnju različitih učesnika inovacionog ekosistema zarad ubrzanog rasta i razvoja industrija koje imaju najviše potencijala za razvoj kroz inovacije. Srbija je prepoznata kao tržište sa nekoliko industrija i brojnim talentovanim stručnjacima, koji uz nova znanja, održive oblike finansiranja i bolje modele saradnje imaju priliku za podizanje svog poslovanja na nivo globalne konkurentnosti. Pod uslovom da se upoznaju sa prednostima ovog kompleksnog modela i uključe, kako bi se ostvarila njegova optimalna implementacija.

Zato smo se zapitali, kao reklamiraš nešto što ne postoji i što nije lako objasniti? Kroz građenje brenda, uspostavljanje razumljivog dijaloga i izradu adekvatnih edukativnih materijala za sve ciljne grupe.

Paralelno smo radili na više polja. Medijima za opštu javnost smo prezentovali suštinu projekta na najjednostavniji način, uz konkretno isticanje prilika za unapređenje nacionalne ekonomije, sublimiranog u nazivu Srbija Inovira. Željenim učesnicima smo kreirali edukativnu prezentaciju, video materijale i organizovali događaje na kojima smo objasnili superklaster kao model. Stručne medije i novinare fokusirane na ekonomiju, biznis i IT zainteresovali smo za detaljnije upoznavanje kroz niz namenskih aktivnosti i upoznavanje sa predstavnicima projekta. Kroz miks PR formata – saopštenja, gostovanja, članke i intervjue predstavnika projekta – dosledno smo gradili narativ o značaju inovacija i saradnje za održivu ekonomiju budućnosti.

Rezultat: Izgradili smo mrežu medijskih partnera iz svih segmenata koji nas prate od početka i pomažu u širenju priče, čime smo uspešno uveli novi pojam u domaću javnost. Pomogli smo formiranju 4 pilot superklastera i testirali njihovu održivost. Konačno, Srbija je dobila i svoj prvi zvanični superklaster, koji će se razvijati u oblasti blokčejn i Web 3 industrije, koja je prepoznata kao najperspektivnija za razvoj. A mi smo dobili potvrdu da uz dobru strategiju komunikacija čak i nešto što tehnički ne postoji, može vrlo brzo doživeti status prave pravcate zvezde.

STRATEGY

Communication strategy, Digital strategy, PR strategy

BRAND IDENTITY

Brand naming, Logo, Slogan, Visual identity, Tone of communication, Creative direction, Design, Space branding, Digital and print promotional materials, Flyers, Brochures, Catalogues, Annual reports

CAMPAIGNS

Creative concept, Digital, PR, Video & Audio production

EVENTS

Event concept, Event branding, Event production, Scenography, Video & Audio production, Event management

DIGITAL SOLUTIONS

Social media