Verovatno si planirao/la da marketing karijeru započneš u nekoj od mnogobrojnih agencija, što je za većinu budućih marketara, najčešće glavna destinacija za startovanje „marketing avanture”. Međutim, koči te što uglavnom nude tromesečni ili šestomesečni neplaćeni rad, a ne bi želeo/la da provedeš toliko vremena radeći neplaćeno ili ono što ti se baš i ne dopada.

Takođe, neretko se dešava da od potencijalnih praktikanata traže već prethodno iskustvo u pogledu vođenja društvenih mreža, kreiranja sadržaja i vizuala i ko zna čega još. U raznim Facebook grupama češće ćeš naleteti na objave koje traže gore pomenuto, nego na one gde je poslodavac spreman da radi sa početnicima. Traže prethodno radno iskustvo, a ti ga nemaš, ali su ti osnove poznate i imaš jaku želju da učiš.

Srećom, mi smo imali priliku da iskusimo nešto potpuno drugačije, mnogo efikasnije i zanimljivije od višemesečne prakse – tronedeljnu obuku u agenciji DNA Communications.

Otkud odjednom tronedeljna obuka?

Sve je počelo od praktikanata koji su u periodu pre pandemije imali priliku da rade u agenciji. Ozbiljnim sistemom selekcije kandidata, izabrani praktikanti su pokazali da je period od tri meseca za dokazivanje svojih sposobnosti i interesovanja nepotreban. Praksa govori da je uz kvalitetan mentorski rad i pravilno usmerenje od strane DNA Communications trenera dovoljno 3-4 nedelje da kandidati  pokažu svoje veštine i interesovanja. Upravo to njihovu tronedeljnu obuku čini drugačijom.

Naša priča

Već u samom startu naše obuke uvideli smo da DNA Communications nije samo agencija koja ima vrhunske uslove rada, zanimljiv radni prostor (uključujući i neizostavne paunove), sjajnu kijentelu i espreso koji momentalno razbudi, već i agencija koja dosta polaže na rad sa studentima i početnicima u marketingu, što smo imali prilike da se uverimo, s obzirom da spadamo u obe kategorije.

Iz našeg, studentskog ugla, tronedeljno iskustvo koje nosimo iznenađujuće je prijatno i korisno. Ekipa iz DNA Communications je zaista divna i druželjubiva. Ovo je za nas bilo više od obuke, čitavo jedno novo iskustvo, i to zaista nije tek fraza. Neki od nas su saznali za oglas po preporuci prijatelja, prateći društvene mreže, preko partnerskih organizacija ili na neki potpuno drugačiji način, međutim ono što je zajednički utisak jeste da niko od nas četvoro ne žali nijedan trenutak koji je ovde proveo/la. Obuka je predstavljala fenomenalan spoj sticanja iskustva i sjajne radne atmosfere.

Za samo tri nedelje rada sa mentorima, prošli smo gotovo sve segmente rada u agenciji, od client service sektora, preko grafičkog dizajna, kreativnog sektora, copywritinga, vođenja društvenih mreža, do odnosa sa javnošću – i svako od nas se pronašao u nekoj od ovih oblasti. Sa druge strane, verovatno bismo na nekom drugom mestu radili tri meseca na nečemu što možda ne bi bila naša „šoljica čaja”. Cilj obuke je bio da tokom tri nedelje sagledamo svoje sposobnosti i talente za rad u advertajzing industriji i možda otkrijemo svoj budući poziv i saglasni smo u tome da je cilj u dobroj meri ostvaren. Dodatno, ekipa u DNA Communications je toliko gotivna, da čak i ako se tu ne zadržimo, sigurno ćemo ponekad da svratimo na bleju.

Prati nas!

U toku obuke imali smo priliku da na Instagram profilu DNA Communications uradimo takeover kampanju gde smo predstavili sve segmente obuke počevši od toga šta učimo, na čemu radimo, do toga kako provodimo slobodno vreme i koje aktivnosti spadaju u to.  Ako si i posle ovoga i dalje pri odluci da započneš svoju „marketing avanturu”, nadamo se da ćemo ti ovim putem bar malo pomoći u izboru. Takođe, ako imaš prijatelje koji su zagrejani za rad u marketingu, a nisu još uvek čuli za DNA Communications, onda ti savetujemo da im ovo preporuciš, jer će se uskoro pojaviti izuzetna prilika i za njih.

Za DNA blog tekst napisali:

Maja Knežević, Bobana Vlajković, Lazar Subotić i David Vojinović